شماره تماس:  02155491014 - 09120846701

 ایمیل:   info[at]megamachinegroup.com

ربات جوش لیزری

پرسود ، پرکاربرد ، بی خطر

مشاوره فنی

ربات جوش لیزری مگاماشین

ربات جوش لیزری چگونه کار می‌کند؟

این دستگاه یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های جوشکاری موجود در بازار امروزی است و به این دستگاه به خاطر سرعت و دقت بالا، کاربر پسند و مقرون به صرفه بودن شهرت دارد.  ربات جوش لیزری یک  دستگاه جوشکاری عالی است که نیاز به تخصص خاصی ندارد و برای انجام جوشکاری غیرساختاری و زینتی عالی است. مراحل کار با ربات جوش لیزری عبارت است از:

1- تنظیم قطعه کار خود

ابتدا فلز را تمیز کرده و آن را به ابعاد مناسب برش دهید. سپس قطعه کار خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید به راحتی آن را بدون نیاز به تکان دادن زیاد به هم جوش دهید. اینکه قطعاتی که قصد جوشکاری آنها را دارید در موقعیت دقیق جوشکاری محکم شده باشند بسیار مهم است.

2- روشن و تنظیم ربات جوش لیزری

اگر ورق فلزی شما نسبتاً نازک است، دستگاه را روی سطح پایین‌ترتنظیم کرده و با سرعت  کمتری جوش دهید. با افزایش ضخامت فلز ولتاژ و سرعت سیم را به دلخواه افزایش دهید. همیشه خوب است که قبل از شروع پروژه خود، چند جوش آزمایشی روی مقداری  ضایعات فلزی انجام دهید تا مطمئن شوید تنظیمات شما درست است.

3- جوش دادن قطعه کار با چسب

هنگامی که گوشه‌ها را به هم چسباندید، قطعه کار شما شکل می‌گیرد و می‌توانید ببینید که آیا کناره‌ها در یک راستا قرار گرفته و در موقعیت مناسب جوش داده شده‌اند. یا نه، اکنون زمان آن است که اشتباهات خود را اصلاح کنید، زیرا پس از اتمام جوشکاری، تصحیح آنها بسیار سخت  خواهد بود!

4- پرکردن قسمت‌های باقیمانده با جوش‌های مهره ای

اکنون به عقب برگردید و درزهای باقی مانده را با جوش مهره‌ها پر کنید. اینجاست که واقعاً مهارت‌های جوشکاری خود را تقویت خواهید کرد، به زاویه مشعل، سرعت حرکت و چسبندگی الکتریکی توجه کنید. مهم‌ترین نکته ای که در هنگام انجام کار با ربات جوش لیزری باید در نظر گرفته شود، حفظ سرعت و ثبات جوشکاری  است. به عبارت دیگر، هنگامی که زاویه مشعل مناسب را تنظیم کردید آن را در وسط جوش تغییر ندهید. سرعت شما باید نسبتاً سریع باشد ولی در وسط کار سرعت  را کاهش ندهید،  در نهایت، فاصله تا سطح فلز شما هرگز نباید بیشتر از ۱/۲ اینچ یا کمتر از ۱/۴ اینچ باشد،  حفظ آن در حدود ۳/۸ اینچ بهترین انتخاب خواهد بود.

5- تمیزکاری قطعه خود

بعد از اینکه همه چیز را به هم جوش دادید، یک دسته پاشیدگی از شار باقی می‌ماند. اکنون زمان آن است که قبل از شروع به آسیاب کردن، از چکش خردکن و برس سیمی استفاده کنید تا حد امکان آن را تمیز کنید. در پایان قطعه‌های اضافی را ابتدا با دست تمیز کنید و سپس انبر قفل خود را بردارید و آن را به یکی از لبه‌های بیرونی قطعه کار ببندید. با دقت از آسیاب رومیزی برای خرد کردن جوش‌های خود استفاده کنید تا زمانی که اساساً لایه‌های بیرونی جوش  را بردارید و گوشه‌ها با طرفین همسطح شوند. در حین آسیاب کردن، مطمئن شوید که قطعه کار را محکم روی محافظ قرار داده‌اید.

دمای جوش ربات جوش لیزری برای فلزات

اگر در حال جوشکاری یک فلز هستید، از دمایی استفاده کنید که کمی بالاتر از نقطه ذوب آن  باشد. دمای ذوب مواد یک عامل محدود کننده در جوشکاری معمولی است. در ادامه برخی از مواد پرکاربرد و نقاط ذوب آنها ذکر شده است. همچنین فلزاتی را که می‌توانید در آن از ربات جوش لیزری استفاده کنید آورده شده است:

  • پلاستیک: از 150 تا 350 درجه سانتیگراد
  • آلومینیوم: 600 درجه سانتیگراد
  • شیشه: از 600 تا 800 درجه سانتیگراد متغیر است
  • مس: از 1085 درجه سانتیگراد شروع می‌شود
  • فولاد: 1400 درجه سانتیگراد

ربات جوش لیزر

مزایا و معایب ربات جوش لیزری

مزایا

  • دقیق است
  • می‌تواند مفاصل پیچ‌خورده ایجاد کند
  • گرمای کمتری مصرف می‌کند
  • درزهای جوش قابل تکرار و ثابتی را ایجاد می‌کند
  • درزهای جوش قوی ایجاد می‌کند
  • لیزرها درزهای جوشی باکیفیت بالا را ارائه می‌دهند

معایب

  • دنده مورداستفاده در جوشکاری پرتو لیزر گران بوده و هزینه اولیه نیز بالا است
  • ضخامت جوش به 19 میلی‌متر محدود می‌شود
  • جوشکاری پرتو لیزر دارای راندمان تبدیل انرژی پایینی است. معمولاً کمتر از 10 درصد است
  • برای انجام جوشکاری پرتو لیزر، به نیروی کار بسیار ماهر نیاز است

4 تولیدکننده‌ برتر دستگاه جوش لیزری در دنیا

امروزه طیف گسترده‌ای از ربات‌های جوش لیزری جدید و کارکرده وارد بازار شده است. هر سیستم رباتی دارای بسته ارزشی RobotWorx است که شامل ضمانت‌نامه‌ها، آموزش‌ها، گزارش‌ها، نمایش‌ها و پشتیبانی مشتری می‌شود. از برترین تولیدکننده‌های ربات جوش لیزری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

گروه صنعتی مگا ماشین

گروه مگا ماشین از برترین شرکت های تولید دستگاه جوش لیزی در ایران میباشد. این شرکت طی 15 سال اخیر با درک بهتر نیاز مشتری ماشین آلاتی را را با هزینه کمتر و کارآمدی بهتر تولید کرده. شرکت مگا ماشین نه تنها امکان تامین کلیه ماشین آلات را میباشد بلکه پشتیبانی و خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی نیز توسط تیم حرفه ای انجام میشود.

 شرکت Han’s laser

این شرکت یکی از قدرتمندترین شرکت های دنیا در زمینه تجهیزات لیزری میباشد. شرکت Han’s laser سال 1996 در شهر شنژن چین تاسیس شد.

Trumpf

شرکت Trumpf یکی از قبدیمی ترین کارخانه های اروپایی میباشد که در سال 1923 در آلمان تاسیس شد. این کارخانه ابتدا به عنوان ماشین سازی شروع به کار کرد. حالا به یکی از تولید کننده های برتر تجهیزات لیزری در سطح بین الملل تبدیل شده است.

Amada

این شرکت ژاپنی در سال 1943 تاسیس شد. عمده فروش این شرکت از ماشین آلات پردازش فلز ورق میباشد.

مزایای ربات جوشکاری

✓ استفاده آسان
✓ حداقل میزان خطا
✓ کیفیت ثابت محصولات
✓ حفاظت از سلامت کارگران
✓ جوشکاری ایمن در مکان های غیرقابل دسترس یا در محیط های خطرناک
✓ سرعت تولید بالاتر
✓ کمک به متخصصان جوشکاری

ویژگی های ربات جوشکاری

✓ نتایج بسیار دقیق برای بهبود کیفیت
✓ استفاده متنوع
✓ فرآیندهای کاری سریعتر
✓ کاهش هزینه های تولید در بلندمدت
✓ بدون نیاز بهژ شیفت
✓ ساعت کاری بی وقفه
✓ بهره وری بهبود یافته است